0

Veelgestelde vragen / FAQ KerstpakkettenTip.nl

Op deze pagina vindt u antwoorden op veelgestelde vragen over de producten of diensten van KerstpakkettenTip.nl. Staat uw vraag er niet bij of wilt u meer informatie, neem dan contact op met onze klantenservice.

(1) Vragen met betrekking tot bestellen

1.1 Vanaf wanneer kan ik bestellen?
Onze nieuwe collectie staat altijd medio juli/augustus online. Vanaf het moment dat de collectie online staat kunt u een offerte opvragen en uw order plaatsen.

1.2 Kan ik minder dan 10 stuks bestellen?
Het is mogelijk om minder dan 10 stuks te bestellen. U kunt het aantal stuks ingeven in het hokje naast de bestelknop.

1.3 Is het aanvragen van een offerte gelijk aan het daadwerkelijk plaatsen van een bestelling?
Nee, het aanvragen van een offerte is niet hetzelfde als het plaatsen van een bestelling. Een offerte is een prijsopgave, waarin wij uw en onze gegevens vermelden, een samenvatting van onze diensten of producten geven, de totaalprijs berekenen, en de datum van aanvraag en geldigheid noteren. Na het aanvragen van een offerte ontvangt u deze offerte per e-mail. Indien u akkoord gaat met deze offerte dan vragen wij u om deze te ondertekenen en te retourneren. Pas wanneer u de ondertekende offerte heeft geretourneerd en heeft betaald, gaan wij deze order in behandeling nemen en de pakketten reserveren.

1.4 Hoe weet ik of mijn aanvraag in goede orde is ontvangen?
Na het indienen van een aanvraag via onze website ontvangt u per e-mail een ontvangstbevestiging. Let op dat deze ontvangstbevestiging niet onverhoopt in uw spambox terecht komt. Wanneer u de ontvangstbevestiging heeft gekregen wordt uw aanvraag in behandeling genomen en ontvangt u per e-mail uw offerte.

1.5 Binnen welk tijdsbestek kan ik een offerte verwachten?
Indien er vanuit onze kant geen vragen zijn ontvangt u de offerte zeer snel. Afhankelijk van de drukte lukt dit vaak al binnen 10 minuten. U hoeft er dus niet lang op te wachten.

1.6 Wat is de uiterste besteldatum voor de kerstpakketten?
Het is voor ons niet mogelijk om vooraf een uiterste besteldatum te bepalen. Dit is afhankelijk van de seizoensdrukte, de voorraad, en de ruimte in de transportplanning. Voorkom teleurstelling en plaats uw bestelling tijdig.

1.7 Zijn alle kerstpakketten voorradig die op de website niet op “uitverkocht” staan?
Naarmate het seizoen vordert en de voorraad krimpt kan het voorkomen dat er onvoldoende voorraad is om aan uw aanvraag te kunnen voldoen, uiteraard afhankelijk van de grootte van uw bestelling. Vroeg in het seizoen zal dit natuurlijk niet aan de orde zijn. Mocht er onverhoopt onvoldoende voorraad zijn dan zullen wij zo snel mogelijk contact met u opnemen.

1.8 Levert KerstpakkettenTip.nl ook in België?
Ja, KerstpakkettenTip.nl levert ook in België. Lees hier meer over de transportkosten.

1.9 Kan ik als particulier ook bestellen bij KerstpakkettenTip.nl?
Ook particulieren kunnen in onze webshop bestellen. Omdat het hier vaak om minder grote aantallen gaat wordt de bezorgmethode in overleg vastgesteld. U kunt hierbij denken aan pakketdienst of pallettransport.

(2) Vragen met betrekking tot de bezorging

2.1 Kan er een tijdstip voor de levering worden opgegeven?
Het is niet mogelijk om een tijdstip van levering aan te geven. De afdeling Transportplanning roostert de transporten op een zo efficiënt mogelijke wijze in. U kunt wél een voorkeur aangeven voor een leverdatum en dagdeel (ochtend of middag). Vanwege de grote drukte kunnen wij het dagdeel echter niet garanderen, maar wij proberen hier wel rekening mee te houden.

2.2 Wordt er rekening gehouden met openingstijden van bedrijven?
KerstpakkettenTip levert tussen 08.00 en 18.00 uur. Dit komt overeen met de openingstijden van de meeste bedrijven. Wij kunnen geen rekening houden met specifieke of bijzondere openingstijden. Zorg ervoor dat iemand aanwezig is op het afleveradres om de pakketten in ontvangst te nemen. Mocht onze chauffeur aan een gesloten deur komen te staan en daardoor op een ander tijdstip terug te moet komen, dan zitten hier helaas extra kosten aan verbonden.

2.3 Tussen welke tijden kunnen wij de levering verwachten?
KerstpakkettenTip levert tussen 08.00 en 18.00 uur.

2.4 Op welk dagdeel worden de kerstpakketten bezorgd?
U kunt vooraf uw voorkeur voor een dagdeel aangeven. Wij proberen hier zoveel mogelijk rekening mee te houden. De afdeling Transport kan ons echter niet vertellen hoe laat de kerstpakketten precies bezorgd worden. Wel kunt u er praktisch zeker van zijn dat de bestelling bezorgd wordt op de overeengekomen leverdatum. KerstpakkettenTip bezorgt tussen 08.00 en 18.00 uur.  Lees ook Bezorgen & Kosten.

2.5 Bezorgen jullie ook op huisadressen?
Bezorging op huisadres is mogelijk. Dit kan via de pakketdienst. In dit geval liggen de risico's bij de opdrachtgever. Zie ook Bezorgen & Kosten.

2.6 Kan de leverdatum achteraf worden gewijzigd?
In goed overleg is het mogelijk om de leverdatum na de bestelling nog te wijzigen. Dit is wel afhankelijk van de ruimte in onze transportplanning.

2.7 Kan ik mijn bestelling ook zelf ophalen?
In sommige gevallen is het mogelijk om uw bestelling zelf op te halen. Dit is echter afhankelijk van de drukte in het magazijn, en wordt dus per situatie afzonderlijk bekeken en gebeurt in goed overleg.

2.8 Levert KertpakkettenTip op meerdere vestigingen?
Indien gewenst leveren wij op meerdere vestigingen verdeeld over Nederland en België. Hier kunnen wel extra transportkosten aan verbonden zitten. In dat geval vindt u deze extra transportkosten terug in de offerte. Vindt hier alle informatie met betrekking tot de levering en eventueel bijbehorende kosten.

(3) Vragen met betrekking tot het berekenen van kosten

3.1 Hoeveel bedragen de transportkosten voor leveringen in België?
Transportkosten in België bedragen 54 euro excl. btw (palletzending). Lees hier meer over de Transportkosten.

3.2 Wat zijn de kosten van een express zending?
Hieronder vindt u per tijdsvak de kosten voor express zendingen. Deze kosten komen bovenop de eventuele standaard transportkosten.

Voor 08.00 uur € 38.00
Voor 09.00 uur € 33.00
Voor 10.00 uur € 28.00
Voor 11.00 uur € 25.00
Voor 12.00 uur € 22.00
Voor 13.00 uur € 18.00
Voor 14.00 uur € 13.00

Meer over de levering en de transportkosten vindt u hier.

(4) Vragen met betrekking tot de betaling

4.1 Is het mogelijk om achteraf te betalen (na de levering)?
Achteraf betalen is enkel mogelijk middels een officiële bankgarantie. De opdrachtgever dient dan een bankgarantie te overleggen. Hiermee geeft u via een bank zekerheid dat u aan uw financiële verplichtingen zult voldoen. Eventuele kosten voor het opvragen van een bankgarantie zijn voor rekening van de opdrachtgever. Vindt hier alle informatie met betrekking tot betalen.

4.2 Wanneer moeten de kerstpakketten betaald worden?
De betaling van de kerstpakketten dient twee weken voor daadwerkelijke levering te zijn bijgeschreven op onze bankrekening. Achteraf betalen middels bankgarantie is hier uiteraard een uitzondering op. Lees hier meer over betalen.

4.3 Hoe wordt de factuur verstuurd?
De factuur wordt per e-mail verstuurd. U ontvangt dus geen papieren versie. U ontvangt de factuur bij betaalfase twee. Er wordt één factuur verstrekt voor het totaalbedrag.

(5) Vragen met betrekking tot de online presentatie en inhoud

5.1 Komt het kerstpakket geheel overeen met de foto?
Ja, het kerstpakket en de foto van het kerstpakket komen geheel met elkaar overeen.

5.2 Hoe wordt het aantal artikelen van een pakket berekend?
Het aantal artikelen in een pakket is gebaseerd op een telling waarin ook de doos wordt meegeteld. De doos heeft namelijk ook invloed op de verkoopprijs van het pakket. Noemenswaardige artikelen  die in één verpakking zitten worden los geteld.

5.3 Kan ik wijzigingen maken in de samenstelling van een pakket?
Bij een bestelling van minimaal 50 stuks is het mogelijk om een wijziging aan te brengen op een standaard pakketsamenstelling. Onze stylisten vertalen uw wensen naar een mooi en goedgevuld pakket. Meer informatie hierover vindt u op de pagina kerstpakket samenstellen.

5.4 Zijn de bedragen op de website inclusief of exclusief btw?
Beide bedragen staan vermeld op de website. Achter alle genoemde bedragen staat vermeld of het bedrag inclusief of exclusief btw is. Zo weet u altijd precies wat het kerstpakket kost.

(6) Klachten

6.1 Hoe moet ik een klacht indienen?
Eventuele klachten kunt u indienen via e-mail, chat of telefoon.

6.2 Een product uit het pakket blijkt in gebreken te zijn.
Wanneer een product uit het pakket onverhoopt in gebreken blijkt te zijn, kunt u dit melden door contact met ons op te nemen. Wij kijken dan samen met u naar een oplossing.

(7)Overige vragen

7.1 Btw op kerstpakketten en de fiscale regels?
Afhankelijk van de samenstelling is een kerstpakket belast met zowel 6% als 21% btw. Non-food artikelen zijn belast met 21% en food artikelen zijn belast met 6% btw. De belastingregels rondom de kerstpakketten vindt u hier.

7.2 Hebben jullie een brochure ter beschikking?
KerstpakkettenTip heeft géén brochure ter beschikking. Onze gehele collectie is te vinden op de website. Het is wel mogelijk om pakketten op de website te vergelijken en hier een pdf van uit te printen. Selecteer de gewenste pakketten en maak gebruik van de vergelijkingsfunctie. Deze vergelijking kunt u opslaan als pdf of desgewenst uitprinten.

7.3 Kan mijn kerstkaart of brief in het kerstpakket worden verpakt?
Wanneer u uw kerstwens tijdig aanlevert is het mogelijk om deze in het kerstpakket te verpakken. Hier komen per kaart 1 euro excl btw handelingskosten bij.

7.4 Ik heb een vraag die hier niet aan bod komt.
U kunt uw vraag aan ons stellen via e-mail, chat of telefoon.

KerstpakkettenTip.nl
Rietzwenk 4
6005 LJ Weert
Limburg / Nederland
Maak als eerste kennis met onze collectie, aanbiedingen en interessante weetjes